
Pozycjonowanie Magento – wprowadzenie do sklepu internetowego
Myśląc o założeniu sklepu internetowego, najważniejszym pytaniem, przed jakim stajemy, jest wybór odpowiedniej platformy. Ich mnogość na rynku naprawdę zaskakuje, jednak liderzy pozostają na swoich miejscach. Jednym z nich jest oprogramowanie Magento, które wyprzedza tylko WordPress. Czym jest więc pozycjonowanie Magento? Jak myśleć o optymalizacji sklepu internetowego, aby odnosić korzyści?
Magento – kilka informacji wstępnych
Jest to oprogramowanie, które stworzyło w pełni kompatybilną platformę sprzedażową, dzięki czemu jest jedną z najpopularniejszych w świecie e-commerce. Posiada ono wszystko, czego potrzebujesz do sprawnego prowadzenia biznesu i komunikacji z potencjalnymi klientami. Obecnie jest ona dostępna w dwóch głównych wersjach:
- Magento Community Edition – wersja darmowa dostępna dla każdego zainteresowanego, która pozwala na dowolne modyfikacje kodu strony, czym wyróżnia się na tle innych platform sprzedażowych.
- Magento Enterprise Edition – wersja płatna z odnawialną raz do roku licencją, która oferuje więcej modeli płatności, posiada funkcję regularnego skanowania strony i daje możliwość uzyskania lepszej wydajności.
Jeśli dopiero startujesz ze swoim sklepem internetowym, w zupełności wystarczy Ci wersja darmowa. Jeśli Twoje obroty roczne przekraczają 100 000 zł, zacznij zastanawiać się nad wdrożeniem bardziej zaawansowanej wersji.
Dla kogo dedykowana jest platforma Magento? Przede wszystkim dla średnich i dużych firm, którym zależy również na prowadzeniu sprzedaży hurtowej w modelu B2B. Model ten pozwala na rozwój firmy, a wiele innych platform nie udostępnia takiej możliwości.
Zalety Magento
- wielu funkcji (również z poziomu wersji darmowej), takich jak dostęp do analiz, raportów, zarządzania produktami,
- dostęp do dedykowanego forum,
- większe możliwości rozwoju,
- wdrożenie opcji multistore,
- oprogramowanie przyjazne dla SEO,
- nieograniczony dostęp do kodu.
Wady Magento
- długotrwała konfiguracja e-commerce,
- wymaga wydajnego serwera,
- w niektórych przypadkach przydatna jest wiedza programistyczna,
- wdrażanie nowych funkcji wymaga pomocy specjalisty.
Pozycjonowanie Magento – poznaj jego możliwości
Sam sklep to za mało, należy go odpowiednio wypromować. Pozycjonowanie Magneto zwiększa widoczność w sieci i poprawia autorytet na tle konkurencji. Najlepiej jest zlecić to zadanie profesjonalnej firmie SEO, można jednak zająć się tym samodzielnie. Przede wszystkim musisz wykonać audyt oraz wdrożyć jego instrukcje w życie. Kolejnym etapem jest określenie intencji klientów oraz dobór słów kluczowych. Konieczne jest wykonanie całego zaplecza technicznego on-site i off-site. Dopiero później można przejść do link buildingu oraz promocji w mediach.
Pozycjonowanie Magneto to odpowiednia strategia content marketingowa. Zacznij działać i ciesz się zdobywaniem nowych klientów oraz wzrastającymi zyskami!