Kim jest copywriter?

Czym u licha jest copywriter? Jak wygląda ich praca? Czym dokładnie się zajmują? I dlaczego ja nie mogę być jednym z nich?

 

Copywriter pisze słowa, aby sprzedać produkty lub usługi. To wszystko. Piszą słowa, które pojawiają się na reklamach, broszurach, stronach internetowych, billboardach, direct mail i wszelkich innych nośnikach używanych do sprzedaży produktów i usług. Copywriterzy mogą być również projektantami graficznymi lub dyrektorami artystycznymi – mogą mieć te umiejętności i używać ich do poprawy wyglądu ich pisma (lub nie). Ale ostatecznie, ich celem jest, aby uzyskać wiadomość w najbardziej znaczący sposób możliwe.

 

Ale chodzi o to, że bycie świetnym copywriterem wymaga czegoś więcej niż tylko bycia dobrym pisarzem. To wymaga cierpliwości, sumiennych badań i zdolność do zobaczenia rzeczy z perspektywy klienta, aby zrozumieć, co to jest ich sprzedaży i jak najlepiej przekazać tę wiadomość do ich grupy docelowej. To wymaga zdolności do pisania szybko po godzinach i weekendy, gdy terminy są zbliżające. Potrzeba umiejętności wyjaśniania złożonych idei prostym językiem, bez dezorientowania czytelnika lub sprawiania, że poczuje się głupio. Często wymaga pracy z ludźmi – klientami, dyrektorami kreatywnymi i kierownikami projektów – którzy nie podzielają twojego poczucia pilności i mogą sprawić, że będziesz wyrywać sobie włosy z głowy swoim powolnym tempem podejmowania decyzji.

 

Podobne artykuły znajdziesz na stronie writtedly.pl

 

Previous post Ekogroszek
Next post Nowinki technologiczne- co warto wiedzieć?